Direktlänk till inlägg 20 september 2010

vackert på graven.

Av Pierre - 20 september 2010 22:01

Trött, trött, trött så in i bomben, men naturligtvis måste jag blogga ändå, lite knäpp är man!

Helgen susade förbi, hann liksom inte med mig.

Fredan, gjorde jag stan hela dan med diverse ärenden och lunchbesök hos mor, hann i princip bara hem och fixa middag, lägga mig en stund sen iväg på nattjobb.

det var ett tag sen jag jobbade nu, så det var roligt. det har varit 3 ganska tuffa nätter, vi har sprungit som skållade råttor så jag har varit riktigt trött när jag kommit hem.

lördan, sov jag såklart, när jag klev upp hade mogge middan färdig, me like!

Han hade gjort kyckling, jasminris, currysås och grönsaker, mycket gott!

vi gjorde oss färdig och skjutsade chrisse på fest i Selsjön, där han skulle sova över, vi fortsatte till Österforse för släktträff med mogges familj.

Det vart en riktigt trevlig em/kväll, roligt att träffa tessan (mogges syrra) och hennes nya kärlek. Det är ju så långt mellan gångerna.

Tanken var att vi skulle åka ner till Västerås och hälsa på henne i sommar men

det vart aldrig ...skäms...nu har hon som sagt träffat en kille, så flyttlasset går i november till Uppsala!

(Uppsalasnuten kan skratta sig lycklig nu när polisens tuffaste hundförare flyttar dit med sin polishund "falk").

Men, då får vi ju en anledning att stanna till i Uppsala, inte så tokigt.

Tiden går fort när man har roligt, jag var tvungen att bryta upp för nattjobb.

Söndag, sov halvtaskigt, ändå var jag ensam hemma, tyst och lugnt.

Mogge var i valstugorna med Rasmus, lilleman blir danad i tidig ålder, ha ha

När alla kom hem, åkte vi och gjorde vår samhällsplikt och röstade.

kort efter det dök fam. Bäckström upp och var fikasugen, vilken tur att Annso gjort äppelpajer tidigare i veckan så de fick gofika.

måndag, fick vi känna på verkligheten framöver....

Mogge fick väcka Rasmus 05.30, göra honom i ordning och skjutsa honom till morsan eftersom jag jobbade då. Jag slutar 07.00, mogge börjar 07.00

problem!

vi hade växling hos morsan. det var lika bra att jag stannade hos henne och sov de få timmar det blir då man  vakar av, medans hon var barnvakt.

Chrisse fick ombesörja vovven innan han hoppade på bussen till skolan.

På em åkte vi till "garden", Åh vad mycket fint de hade.... ville ha hur mycket som helst!

vi köpte ljung till pappas grav och även ljung till bron hemma och nya blommor till sovrummet. Morsan handlade också lite andra blommor till sig själv. vi åkte sen till kyrkogården och gjorde fint hos papsen med ljung och gravlykta!

Tycker mycket om att gå dit när det blir halloween och tända ljus, det är otroligt vackert då med alla lyktor, och tänka på papsen en stund!

Har hållt igång resten av dan, så nu har jag verkligen inga problem att sova ikväll kan jag säga, ögonen svider och hjärnan är trög av sömnbrist.

Därför avrundar jag denna rapport här, för jag kan inte tänka klart just nu,

Sov gott och kramar från Annso

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards