Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Kökstjänst

Av Pierre - 23 mars 2010 22:33

Det har varit en helt underbar dag, strålande sol och jag har mest varit inne idag (lite dårligt samvete får man) förutom att jag varit ute och gått med vovven och Rasmus så han har fått sovit ute i vagnen medans jag har haft kökstjänst.

Har rullat köttbullar av 1,6 kg köttfärs och gjort köttfärssås av av 900 gram, kännde mig riktigt huslig. Naturligtvis bestod dagens middag av hemgjorda köttbullar och spagetti då.

köttfärssåsen ska mogge ha med sig i helgen då han åker upp till borga på "killhelg". De åker upp en helg varje år och tokåker skoter som värsta lekskolan sen dricker de väl inte varm choklad precis på kvällen hm....

Han brukar vara rätt sliten efter denna helg mest p.g.a all skoteråkning och hans dårliga rygg men det är ju faktiskt lite självförvållat ....

vår kompis Micke fyllde 40 i februari så han har blivit medbjuden på denna helg som present så de får nog roligt tror jag.

förrutom matlagning har jag fixat med en del tråkiga papper och planering, gjort klart schema inför sommaren, tvättat lite och gympat ja... harkel.....snarare stått och flaxat med armarna och benen framför tv:n (tur ingen ser en). Jag fick ju "Zumbaprogrammet", jag blev jätteglad för jag hade ju sett det på reklam och det ser så lätt och roligt ut men f...n det var inte så enkelt och man har ju tappat takten på gamla dar ha ha

Ja, min kära son skulle skratta ihjäl sig om han såg mig och mogge skulle nog flina ihjäl sig tror jag så detta görs endast när Annso är ensam hemma!!!!!

Jag har ont i höfterna och låren ikväll så lite har det nog tagit ändå.

Summan av denna dag blir en bra dag, fått mycket saker gjort hemma, Sov gott kram Annso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Av Pierre - Tisdag 27 feb 08:40

Halloj  Det är morgon och solen skiner redan in, sätter skygglapparna på, för jag ser verkligen varje dammkorn och smutsfläck..... bha.... skulle behöva vara hemma och städa, men planen är en annan idag. På agendan idag är det tusen ärenden på stan...

Av Pierre - Tisdag 20 feb 15:41

Hallå Har nyss satt mig i soffan för en liten datastund, är ganska slut i knoppen och kroppen, framförallt i baken, ljumskar och armar ha ha ha..... redan ! Träningsvärken är på G.  Har varit på ridning idag. Det har varit en jätterolig dag, med ...

Av Pierre - Måndag 12 feb 15:16

Halloj Äntligen lite mildare väder, ingen direkt sol, men -7 grader och mulet klagar jag inte på, efter -25 - 29 grader hela helgen. Jag gav mig ut i skidspåret idag och njöt av frisk luft iaf,...     känns bra efteråt   .   Ja, om jag...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards